enlitenbitavallting.blogg.se

Jag har en näst intill sjuklig fascination för ord och då blir det allt som oftast texter av det, ibland kortare stycken, ibland längre. Här finner ni en liten bit av allting som bara blir.

vi ska alla en gång blöda ~

Publicerad 2015-09-22 12:45:00 i Allmänt,

Jag lyssnar på jj's remix av Silvana Imams låt I•M•A•M, jag tittar på videon, jag ser hur människor blir misshandlade. Och för vad? För att de älskar.

Jag pluggar juridik minst 8 timmar om dagen och jag är så trött på att utbildningen vägrar att se strukturer och vägrar att se lagen som någonting subjektivt. Svensk författningssamling är ingen objektiv sanning efter vilken vi ska foga oss. Det är ett subjektivt dokument skrivet av mestadels män för män. Det är en återspegling av det samhälle vi tvingas leva i, efter de sociala och rättsliga ramar som vi förväntas slava inom.

Jag blir nedtystad och jag blir fly jävla förvannad för att jag inte tillåts ta plats i forum där jag inte anses ha någon rätt till den. Men vet ni vad, jag tänker göra det ändå. Alltid.

Jag ska lära mig allt. Jag ska bli bäst. Vänta ni bara. Jag ska ge offer för våra sjuka maktstrukturer en rättvis rättegång och patriarkatet ett knytnävslag i ansiktet. De ska få smaka på sin egen medicin, systemet.

Jag kommer alltid att vara den som de tycker stör, som vägrar att acceptera att män tror att min kärlek till tjejer existerar för deras ögon. Jag tänker säga "nej stopp hey vad håller ni på med" varje gång någon tar tolkningsföreträde för vår sak, våra kroppar och vår kärlek.

Jag ska krossa er inifrån och jag ska göra det med era egna verktyg. För så sant som det är sagt så ska vi alla en gång blöda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela