enlitenbitavallting.blogg.se

Jag har en näst intill sjuklig fascination för ord och då blir det allt som oftast texter av det, ibland kortare stycken, ibland längre. Här finner ni en liten bit av allting som bara blir.

Jag kysser vem jag vill och A, du är fantastisk.

Publicerad 2015-10-01 22:55:00 i Allmänt,

när folk frågar mig (som att det ens är min uppgift att stå till svars) varför feminismen är så extrem.
 
när jag ikväll den 1a oktober 2015 står på stora torget i Uppsala och kysser min tjej för att hon är magisk och ett gäng med snubbar anser sig ha rätten att slänga ur sig nedvärderande kommentarer, att speciellt en av dem säger att jag inte kan knulla för att jag ser ut som en kille (vilket iofs enligt hans "logiska" resonemang är rent utav TOTALT motsägelsefullt) och säger att han kan göra det bättre. 
 
när jag står där och skriker när hjärtat slår i 190 och det svartnar för ögonen och jag skiter i om snubben slår mig blodig. när jag blir yr och skakig för att jag är så jävla arg. så arg. arg för att någon ens vågar närma sig, att någon har mage att ta tolkningsföreträde för min kärlek.
 
att någon jävla snubbe anser sig ha rätten att överhuvudtaget....jag tror att vi stoppar där. jag är klar nu. så jävla klar, och han kan ta sig, han kan gå hem, han kan dra åt helvete. 
 
jag kysser vem jag vill och A, du är fantastisk. 
 
när folk frågar mig varför feminismen är så extrem så svarar jag att vi inte ens har kickat igång och att de ska fan spänna fast sig för "176 centimeter pussy riot" är bara början. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela